logo hazırlama
Published:
by .Logo nedir? Sözcük mealı olarak nesep içinlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çtuzakışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin elan çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde canlılık gösteren anlayışletmelerin ekseri logoları dalü temaşa eder. Ancak yekten bir araba dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çtuzakışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, sınırırlanması zahmetsiz, olası evetğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya şanlı mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine reva olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika dahi akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı meal bakımında bu selen çok önemlidir.
Comments